16 Nov

In het webinar zijn vragen gesteld over het hebben van een bankrekening in de Verenigde Staten en over het hebben van een LLC. Een van de vragen was of het noodzakelijk was om een LLC te hebben om te kunnen investeren in Tax Lien Certificaten.
LLC staat voor “Limited Liability Company” welke vergelijkbaar zijn met de Nederlandse samenwerkingsvormen zoals een BV, maar een flexibelere wetgeving kennen, en juridische bescherming biedt voor de participerende partners. Om te kunnen investeren met is een LLC niet noodzakelijk. Ook als individueel persoon kun je investeren in Tax Lien Certificaten. Je hebt een EIN nummer nodig en hiermee kun je je inschrijven als partnership. Als je een EIN nummer hebt kun je ook een bankrekening aanvragen. Het al dan niet opstarten van een LLC heeft meer te maken met het afdekken van risico’s die kleven aan het bezitten van onroerend goed en zaken doen in de Verenigde Staten in het algemeen. Hieronder zie je een aanvraag voor het opstarten van een partnership in California.
Inmiddels hebben wij meerdere LLC’s in Florida opgericht waarin wij de properties aankopen. Dit omdat zaken doen in de Verenigde Staten ook risico’s met zich mee kan brengen die afgedekt moeten worden. Het oprichten van een LLC kun je zelf doen dan kost het $110 plus de kosten van een CD van kipplinger home attorney welke je waarschijnlijk online kunt kopen. Er zijn ook bedrijven waar je online een LLC kunt registreren en die van begin tot eind alles voor je organiseren. Je bent dan maximaal $ 700 kwijt. Wij kunnen een LLC voor je laten registreren voor circa $ 500. Het gaat dan om nieuw op te richten LLC.
Aan te bevelen is een master LLC waar in principe alle properties worden aangekocht. Wanneer de woningen alleen aangekocht zijn om te flippen dan kunnen zij in de master LLC kortstondig blijven tot het moment van verkoop. Alle properties die langduriger worden geëxploiteerd via huur of leaseopties komen in een dochter LLC die onder de master komt te hangen. Hierdoor loopt de master LLC nooit geen risico wanneer er iets met een van de huizen gebeurt. Deze risico spreiding is aan te raden wanneer je in de Verenigde Staten met vastgoed zaken doet.
Om een bankrekening en een LLC te kunnen opstarten heb je, naast een EIN nummer (Employee Indentification Number, een soort van BSN nummer), een fysiek adres in de Verenigde Staten nodig. Hiervoor zijn er zogenaamde Agents in bedrijf. Dit zijn een soort van bedrijf verzamel gebouwen waarin een administratie zit. Deze handelen voor jouw de post af die binnen komt en je hebt een fysiek kantoor adres, voor een gering bedrag per maand. Mocht je op bezoek zijn dan kun je vaak bij deze agents ook een kantoor gebruiken om in te werken. Daarnaast dragen zij er zorg voor dat jij je post via de mail thuis krijgt. Mocht je zelf een EIN nummer willen aanvragen het formulier vindt je hier. Ook een buitenlander kan een EIN nummer aanvragen.
Mocht je een bankrekening of een LLC willen opstarten dan is dit de juiste volgorde:
- Aanvragen LLC of General Partnership
- Aanvragen van een E.I.N. nummer (dit kan op de op te richten LLC of op jouw als persoon zelf)
- Aanvragen Bankrekening nummer.
Wij maken gebruik van de bank of America omdat deze een zeer goede en gemakkelijk online banking systeem heeft. Hierdoor kunnen wij vanuit de hele wereld inloggen en onze bankzaken in de Verenigde Staten doen. Het gemakkelijkste is een combinatie van de bovenstaande drie tegelijk aan te vragen. Wanneer je het aanvraag formulier van de LLC hebt ingevuld kun je via een online nummer ter plekke een E.I.N. nummer aanvragen voor de LLC of persoonlijk.
Mocht je hulp nodig hebben dan kan ik je daarbij helpen via onze contacten in de Verenigde Staten. Heb je nog vragen stel ze dan in de comments onder dit artikel.
Nanne March 19, 2017 at 5:13 pm
Mijn naam is Nanne Wijnsma ik ben bezig met een nieuw product genaamd Biobac.
Dit is een uniek product bedoelt voor de planten industrie in California.
Nu wil ik impoteur worden van California hierbij heb ik hulp nodig met opstarten llc regelen distubutie
naar de groothandel wat kan jij voor mij betekenen hoor graag van jou
Met vriendelijke groet Nanne Wijnsma
wim April 24, 2017 at 2:27 pm
Dag Nanne,
Een LLC opzetten in de US is niet ingewikkeld. Ik kan je wel laten zien hoe dit te doen. Neem even contact met ons op via de telefoon of via email.
Barbara Boll August 1, 2020 at 12:54 pm
Nanne Wijnsma…kom je uit drachten??ik zoek naar iemand met dezelfde naam
…als jij het toevallig bent zou je me dan aub een berichtje willen sturen?
monique November 20, 2014 at 1:18 pm
hi wim en ina,
bedankt voor alle info. ik heb een postadres in californië bij familie, maar hoe zit het dan met de registered agent??
groetjes monique
Wim Coster November 30, 2014 at 4:18 pm
Om een LLC te starten heb je een Registered agent nodig. Je kunt echter altijd als vestiging of postadres je adres van je familielid opgeven. Dit staat los van de registered agent.
Wim Coster
Kees kvan der Meer November 13, 2014 at 5:11 pm
Wil graag bankrek aanvragen.
M vr gr Kees van der Meer
Wim Coster November 30, 2014 at 4:06 pm
Dag kees,
Kom je toevallig ook naar een van de beide workshops in Amersfoort of Best? Daar komt het verder aan de orde. Ook in de tweedaagse cursus komt dit aan de orde. Hier zijn wel mogelijkheden voor.
Wim Coster
Kees van der Meer October 30, 2014 at 11:11 am
Wil graag een E.I.N. nummer aanvragen voor aankoop Tax lien certificate is een post adres verplicht ?? zo ja hoe kan dat geregeld worden
m vr gr Kees van der Meer
Wim Coster November 3, 2014 at 8:01 am
Dag Kees,
We kunnen je in contact brengen met een organisatie in de US. Deze kunnen zowel een EIN nummer voor je aanvragen, je registered agent zijn en je hebt dan ook meteen een fysiek en een postadres.
Stuur even een mail naar info@taxlien.nl dan krijg je de de contact informatie. Er kan een beetje tijdsvertraging inzitten omdat wij momenteel in Zuid Afrika zijn en niet altijd even goed internet.
Wim Coster
Wim Coster